Maybe.
FOLLOW | DASHBOARD

LA HAULA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAH
"Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan ALLAH"
♥ ♥ ♥
♥ The Owner ♥




بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Hello. Assalamualaikum. I'm a Muslim girl and proud of it. My name is Ayusha Hanis Binti Fahkrurrazi. Sweet 17❥

FOLLOW ME!
    
♥ Talk With Me ♥

Diary About

♥Advice ﷲِ♥

Forget the past that made you cry and focus on the present that completes your smile because Allah always know the best for you. =)

♥L O V E♥

"Kita rasa kita dah cukup yakin dengan pilihan kita. Dengan cinta dalam hati kita. Namun bukan kita penentu segala. Tapi Dia. Allah."

Lepasan SPM
Tuesday, April 15, 2014 | 2:02 AM | 0 comments
Assalamualaikum. Hari ni dah masuk bulan 4 dah. Baru aku nak update. Lama ke aku tak update? Tak la lama sangat. Bukan apa, busy goyang kaki kat rumah lama sangat. Bhahaha. Lepas dapat result haritu, memang sembang nak buat part time. Tapi sampai sekarang hanya sekadar 'sembang' saja la. Bukan malas, tak ada transport lah brother. Bukan belagak tak nak naik bus, tapi risau la tak ada bas memang aku buat fulltime dekat tempat bustop tu. Baik aku fikir pasal lesen ni.  

'Eh macam la lepas buat lesen terus dapat kereta?' 
 Alaa atleast aku boleh naik kereta abah aku tu. Buat sementara ni, aku duduk rumah tolong mama apa yang patut je la. Bukan aku dok saja okay.

Buat sementara?
Ya, aku nak sambung study. Result aku tak teruk dan tak bagus sangat. Haha. Takpa la asalkan semua kredit, ALHAMDULILLAH. Aku ada laa apply kos kos yang aku mampu dan minat. Minat? Aku minat sangat nak jadi nurse. Tapi............ Ha tapi dia ialah, tiada siapa sokong pun. Sebab apa? Sebab kerja tu yang mana tahan je boleh tahan. Memang lah kerja tu mulia. Tapi abah mama selalu tanya "Boleh ka sha pi" "Larat ka sha" "Cuti tak menentu lagi" Okay bila aku fikir balik, ada la sikit menyesal sebab apply kos Kejururawatan number first sekali. Second aku ambil perbankan and third aku ambik akautan. Gila kau ambil semua tahap high. Boleh ka hg pi ayusha oiy. Sebenarnya masa aku apply ni, cousin aku umur 25 tu yang tolong sekali. Dia yang bagi cadangan dekat aku. Cerita pasal apply ni, aku apply uitm and poli. Uitm? Memang ramai lah orang nak. Jangan kata berjuta. Berpuluh juta. Cehwah :p And sebab tu jugak aku rasa paras paras nyawa je nak dapat. InsyaAllah hope dapat lah kan kalau ada rezeki. Amin.

"Sekolah menengah pun ambil kos KATERING. Ada hati nak apply kos lebih-lebih" 
 Eh suka hatilah. Guwa banyak orang sokong. Kau ada? Ceh semangat ni. Hehe. Bila teringatkan sekolah balik, memang sebak weh rindu sangat cikgu cikgu aku. Act aku rindu cikgu math. Weh betapa sukanya aku cara dia ajar. Maybe sebab tu kot aku suka math. Cikgu and cikgu. Sebut pasal CIKGU pulak, tok aku ni kalau cerita pasal sambung future je, confirm dia keluar pasal cikgu. Memang dah berpuluh kali dah dia ulang benda yang sama "Sha, hang jadilah cikgu. Cikgu senang. Tak penat. Cuti pun okay" Memang la. Cuma entahla, sebut pasal cikgu confirm aku terdiam dan fikir. "Bolehkah aku berdepan dengan murid-murid ni?" Haha tak berapa confident sangat la.

Tahu sekarang aku tengah fikir apa? Aku rasa better jadi orang yang duduk dekat counter kerja dia kira duit and blabla bla. Aku lebih suka la yang tu. Senang ja. Gaji pun lamayan. Ceh zaman sekarang tengok gaji :p Haha tak dak la asalkan halal. Tapi sayang, abah mama kata, dah aku ambik kos jururawat tu first, berkemungkinan aku dapat yang tu. Hmmmmmmmm takpelaa kalau dapat alhamdulillah juga. Sebab kerja tu sentiasa ada kerja. Tak daknya nak curi tulang. Mulia je tiap hari dapat pahala. Tapi cuti tu laa. Lepastu kerja pagi malam. Dari kecik, kalau orang suruh tulis biodata and then tulis cita-cita. Aku mesti akan tulis NURSE. Haha. So, kalau aku dapat kos tu pun, bagus jugak la. Akhirnya tak sia sia asyik tulis NURSE dalam cita-cita tu hehe.

Nanti bila apa-apa aku dapat, aku update lain okay. Terima Kasih sudi membaca. Assalamualaikum. Loveyou